Podpisano porozumienie na rzecz poprawy dostępności usług bankowych
26 sierpnia 2014 r. Związek Banków Polskich i Fundacja Integracja podpisały porozumienie w sprawie wspólnych działań na rzecz poprawy jakości obsługi osób z niepełnosprawnością przez sektor bankowy. Głównym celem porozumienia jest systematyczne zwiększanie dostępności usług bankowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności - zarówno w oddziałach banków, jak i poprzez inne kanały dostępu, a także eliminowanie barier i problemów związanych z korzystaniem przez osoby z niepełnosprawnością z rozwiązań gospodarki elektronicznej. Integracja od lat aktywnie działa na rzecz swobodnego dostępu do usług bankowych.
- Dzisiejsze porozumienie wzmacnia przekaz, że osoba z niepełnosprawnością może w naszym społeczeństwie normalnie funkcjonować – powiedział prezes Integracji Piotr Pawłowski. - Dzieje się tak w momencie, kiedy patrzymy na jej możliwości i próbujemy ograniczenia, które są dookoła, zlikwidować. Ale te ograniczenia można zlikwidować tylko wówczas, gdy jest wiedza, jak to zrobić i są ku temu chęci. Wiedzę dostarczamy od lat audytując m.in. obiekty pod kątem dostępności architektonicznej dla osób z wszystkimi rodzajami niepełnosprawności.
Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich,
przekazuje podpisane porozumienie Piotrowi Pawłowskiemu, prezesowi
Integracji, fot. Agnieszka Fiedorowicz
Kolejnym wyzwaniem są dostępne serwisy internetowe banków. Nie chodzi o to, żeby stworzyć specjalną zakładkę dla osób z niepełnosprawnościami, ale tak przygotować całą stronę, aby był on dostępny dla wszystkich klientów. Mówimy o grupie 5 milionów osób, dla których zmiana technologiczna jest szansą, żeby funkcjonować tak jak reszta społeczeństwa.
Sprawa honoru
Jak podkreślił Piotr Pawłowski, to właśnie w sektorze bankowym można zaobserwować najszybsze zmiany związane z dostosowaniem oferty i usług do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- Dzisiejsze porozumienie wzmacnia przekaz, że osoba z
niepełnosprawnością może w naszym społeczeństwie normalnie
funkcjonować – mówił prezes Integracji Piotr Pawłowski, fot. Łukasz
Drozda
- Dla nas, jako sektora bankowego jest sprawą honoru, aby wyjść naprzeciw osobom, które mają różnego rodzaju problemy – podkreślił prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz. – Nawet jeśli wymaga to opracowania nowych rozwiązań lub jeśli oznacza to dodatkowe koszty, to myślę, że sukcesywnie uda nam się te problemy rozwiązywać – zapowiedział.
Związek Banków Polskich (ZBP) od wielu lat współpracuje ze środowiskami reprezentującymi osoby z niepełnosprawnością. Dotychczasowe efekty tej współpracy to m.in. powołanie specjalnego zespołu ds. obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki przy ZBP oraz wspólnie wypracowana w 2012 r. pierwsza edycja "Dobrych praktyk obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki". W najbliższych miesiącach ma pojawić się drugie wydanie tej rekomendacji, w którym ważnym aspektem będzie przystosowanie bankowości elektronicznej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz