„Mobilny Urzędnik” pomoże m.in. osobom z niepełnosprawnością
80 gmin z całej Polski będzie mogło wdrożyć usługę „Mobilny Urzędnik”. Jest ona przeznaczona dla osób ze szczególnymi potrzebami, m.in. z niepełnosprawnościami.
Projekt „Mobilny Urzędnik” realizowany jest ze środków europejskich przez Fundację Partycypacji Społecznej wraz z partnerami.
Jego celem jest świadczenie usług przez urzędników w miejscu zamieszkania osoby, która nie może sama zgłosić się w urzędzie – np. z niepełnosprawnością, chorej, z czasowymi lub trwałymi ograniczeniami w poruszaniu się, starszej, zależnej – która z powodów deficytów zdrowotnych zagrożona jest wykluczeniem społecznym i obywatelskim.
Pilotaż za nami
Pracownicy z 40 urzędów gminnych z całej Polski testowali usługę „Mobilny Urzędnik”, teraz inne gminy mogą sprawdzić działanie modelu na swoim terenie.
Gminy mogą zgłaszać taką chęć poprzez formularz na stronie Fundacji Partycypacji Społecznej, lista urzędów zakwalifikowanych do projektu zostanie ogłoszona we wrześniu.
Dodaj odpowiedź na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Zaproszenie na finisaż wystawy i spotkanie autorskie
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w Plebiscycie #Guttmanny2024! Głosowanie tylko do środy!
- III Wawerski Dzień Osób z Niepełnosprawnościami
- Dorabiasz do świadczenia z ZUS-u? Dowiedz się jak zrobić to bezpiecznie
- Immunoterapie wysokiej skuteczności od początku choroby – czy to już obowiązujący standard postępowania w SM?
Komentarz