O potencjale pracowników z niepełnosprawnością podczas Kursu na HR
Niemal 300 uczestników, 19 patronów medialnych, w tym Integracja, i 7 honorowych, 12 ekspertów, 6 prelekcji, debata środowisk samorządowych, naukowych oraz biznesu – XVII edycja konferencji Kursu na HR po raz trzeci odbyła się w sieci. Jej motywem przewodnim był „Powrót do nowej normalności”, do którego nawiązywały tematy poruszane w trakcie wydarzenia.
XVII edycja Kursu na HR stała się przestrzenią do rozmów o budowaniu marki pracodawcy w świecie zdalnych pracowników, skutecznych zmianach modelu pracy, efektywności pracy w nowej rzeczywistości, potencjale kadrowym osób z niepełnosprawnościami, efektywności zespołu opartej na biostrukturze mózgu czy prawnych możliwościach monitorowanie pracowników. Co nas czeka i z jakiej pozycji wchodzimy w nową normalność? Na to i wiele innych pytań odpowiedzieli uczestnicy debaty, w której udział wzięli przedstawiciele środowisk biznesowych, naukowych i samorządowych. Całe wydarzenie – w sieci – oglądało kilkaset osób z całej Polski.
Adam Wąsik, CEO Pracowni EB podczas prelekcji „Jak zbudować markę pracodawcy wśród osób pracujących zdalnie?” zdradził, że warto zrobić kilka kroków np. badać nastoje pracowników, doceniać i dbać o ludzi oraz o komunikację, przeprowadzać onboarding nowych osób, angażować kadrę w życie firmy, zadbać o kadrę menedżerską, a także doceniać każdego pracownika bez względu na zajmowane przez niego stanowisko.
Autoprezentacja. Jak to robić?
Na kolejne z pytań odpowiedziała Lidia Buksak. Trenerka wystąpień publicznych i medialnych poinstruowała uczestników jak opanować sztukę autoprezentacji w dobie Home Office? Według prelegentki, kluczowe dla dobrej autoprezentacji jest to, żebyśmy byli spójni (w mowie ciała, sposobie mówienia i treści), wtedy jest większa szansa na to, że ludzie będą słuchać tego co mówimy, brać te wartości od nas i podążać za nami. Jeżeli mózg odbiorcy nie rozumie treści to prawdopodobnie dlatego, że nastąpił rozdźwięk między treścią, a mową ciała, głosem i sposobem mówienia.
O komforcie pracy zespołu – w trakcie swojego wystąpienia – mówiła Ula Zając-Pałdyna, HR-owiec, trenerka i wykładowca, twórczyni bloga „HR na obcasach”. Według niej nie ma jednej recepty na dbanie o komfort pracowników. Warto zaplanować to działanie oraz skonfrontować je i dostosować do nowej rzeczywistości.
Potencjał pracowników z niepełnosprawnością
Mocnym punktem wydarzenia była dyskusja ekspertów o powrocie do nowej normalności. W debacie uczestniczyli Natalia Lewandowska (HR Partner Intel Corporation), dr Małgorzata Gałązka-Sobotka (dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelnia Łazarskiego), Wojciech Kasprzak (dyrektor Wydziału Organizacyjnego Miasta Poznania). Dzięki połączeniu świata nauki, samorządu, biznesu oraz ich przedstawicieli reprezentujących różne regiony i pokolenia udało się dojść do zaskakujących wniosków – całą dyskusję będzie można zobaczyć na kanale YouTube Grupy Progres.
Po debacie przyszedł czas na kolejne prelekcje. Maja Jaworska, wiceprezes Fundacji Anny Dymnej „Mimo wszystko” zauważyła, że pracodawcy mają mnóstwo obaw związanych z zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami. Dzieje się tak ponieważ takim ludziom trzeba stworzyć specjalne warunki pracy, a przed podjęciem ostateczniej decyzji przyjęcia osoby z niepełnosprawnością do zespołu zaczynają piętrzyć się problemy, często właśnie ze strony pracodawcy, a to błąd, bo potencjał tej grupy jest ogromny i nie można jej ignorować.
Efektywny zespół
Analizę biostrukturalną mózgu pracowników wykonuje wiele międzynarodowych organizacji. To działanie prowadzone jest już na etapie szukania pracownika, podkreślała Anna Urbańska, Master Trener Structogram, neurocoach, autorka książek, wykładowca, wiceprezes zarządu i partner Instytutu Colina Rose.
Ekspertka – w trakcie prelekcji – zwróciła uwagę, że nie ma złych pracowników, tylko źle dobrane zadania, a wiedza o typie mózgu osób, którymi zarządzamy pozwoli stworzyć efektywny zespół.
Magdalena Rycak, partner w Rycak Kancelaria Prawa Pracy i HR poruszyła kwestię prawnych możliwości monitorowania pracowników. Zaznaczyła, że to problem pojawiający się nie tylko w sytuacjach, w których przełożony chce wiedzieć, czy pracownicy efektywnie wykorzystują czas przeznaczony na wykonywanie obowiązków, ale też, gdy chcą zadbać o bezpieczeństwo kadry.
Wśród ekspertów, których komentarze wyemitowano w trakcie konferencji znaleźli się: Marcin Potkański z Palarni Kawy Mitte, który zdradził, czy kawa może być benefitem. Rafał Krzycki, wiceprzewodniczący i sekretarz Rady w Izbie Gospodarczej Gastronomii Polskiej oraz wydawca Horeca Business Club – zgłębiający kwestię powrotu do normalności w branży HoReCa oraz Damian Wróblewski z Cyber Security instruujący, jak zachować cyberhigienę w pracy oraz jak wdrożyć cyberbezpieczeństwo w organizacji.
Parnterzy wydarzenia
W XVII edycji Kursu na HR uczestniczyło online 277 osób, dla których zagadnienia związane z sytuacją na rynku pracy stanowiły szczególnie istotną kwestię.
Patronami honorowymi wydarzenia byli: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Prezydent Miasta Poznania, Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Wielkopolski Związek Pracodawców Lewiatan, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Pro Progressio, Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelnia Łazarskiego.
Patronami medialnymi konferencji byli: portal biznes2biznes, Business HUB, eGospodarka.pl, Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska, Poradnik Przedsiębiorcy, teoriabiznesu.pl, hrpolska.pl, Personel Plus, Rekruter, JOBS.pl, Jobsora, KARIERA MANAGERA.PL, MegaPraca.pl, Katalog Studiów Podyplomowych, MBA Portal, magazyn „Integracja” oraz portal Niepelnosprawni.pl.
Kolejna edycja już jesienią.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Dodaj komentarz