Linia 109. Kierunek: empatia
Parę minut po 7 rano, na dworze minus 17 stopni Celsjusza, warszawska pętla autobusowa. Pasażer na wózku inwalidzkim prosi kierowcę o rozłożenie platformy. Ten jednak odmawia. Czy miał do tego prawo? Wyjaśniamy.
Incydent wydarzył się 24 stycznia br. na pętli przy ul. Górczewskiej w Warszawie. Do pierwszych drzwi autobusu linii 109 podjechał pasażer poruszający się na wózku inwalidzkim i poprosił, by kierowca rozłożył platformę i ułatwił wjazd do środka.
„Kierowca powiedział, że tego nie zrobi i żeby pasażer pojechał sobie do następnego autobusu tej samej linii – relacjonuje w mailu do nas Anna Tarnowska. – Powiedział też, że on nie ma obowiązku tego robić i żeby pasażer złożył skargę do punktu kontrolnego, który znajduje się na tej pętli. Zaznaczam, że dziś rano było -17 stopni. Jak można być tak pozbawionym empatii i ludzkich odruchów?”
O komentarz do sprawy poprosiliśmy warszawski Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM).
„Kierowca autobusu wykazał się wyjątkowym brakiem empatii, a także nie dostosował się do obowiązującego regulaminu – odpowiada nam Magdalena Potocka z Działu Funduszy Europejskich i Mediów ZTM. – Zgodnie z „Regulaminem przewozu środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie” (Rozdział III, par. 12, ust. 3) – „Kierujący pojazdem zobowiązany jest – w razie potrzeby – do udzielenia pomocy inwalidom i osobom niepełnosprawnym oraz osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich w dostaniu się do pojazdu oraz zajęciu miejsca”.
Co więc robić, jeśli kierowca ma na ten temat inne zdanie?
„Pasażer powinien złożyć oficjalną skargę u przewoźnika – informuje Magdalena Potocka. – W tym przypadku były to Miejskie Zakłady Autobusowe. Zadaniem pracodawcy będzie przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, o wynikach którego zostanie powiadomiona osoba składająca skargę. W przypadku potwierdzenia obserwacji Państwa czytelniczki, wobec kierowcy powinny zostać wyciągnięte konsekwencje służbowe.”
Czy zdarzyła Ci się podobna sytuacja? Czy składałaś/-eś kiedykolwiek skargę na kierowcę autobusu i czy przyniosła ona skutek? Napisz nam o tym w komentarzu pod artykułem.
Komentarze
-
pozytywny kierowca autobusu
25.04.2014, 10:28Jestem niepełnosprawna, pracuję na etat, chodzę o lasce, niejednokrotnie kierowca autobusu na mnie poczekał właśnie z linii 109 w Warszawie. Zawsze wsiadam na pierwszym przystanku po pętli w kierunku Śródmieścia. Dziękuję Panom za miły początek dnia! A więc są i tacy i tacy kierowcy - czyli i dobrzy i źli. Tak jak to w życiu.odpowiedz na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Integracja to zawsze byli ludzie
- Nowa perspektywa i szansa na życie dla pacjentów ze stwardnieniem zanikowym bocznym (ALS)
- Nie możemy dłużej czekać! Marszałek Szymon Hołownia apeluje o rozpoczęcie prac nad ustawą o asystencji osobistej
- Wiśnik CUP. To już 10 LAT!
- RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów.
Dodaj komentarz