Rewolucja w branży rehabilitacyjnej. Wózki do wyboru i na miarę
CWI to sklep, w którym nie tylko dostępne będą setki różnorodnych wózków, ale także przetestujesz dobrany do Twoich potrzeb sprzęt, otrzymasz zlecenie od lekarza na refundację i pomoc w zdobyciu dofinansowania. Do tego napijesz się kawy i dostosujesz samochód do prowadzenia przez osobę z niepełnosprawnością. I to wszystko z możliwością dowozu klienta samochodem z windą do siedziby firmy.
Już wkrótce w Lublinie przy ul. Okólnej powstanie Centrum Wózków Inwalidzkich – CWI, największy w Polsce sklep ze sprzętem rehabilitacyjnym. W showroomie CWI będzie wystawionych ponad 100 modeli wózków. Fizjoterapeuta Rafał Kowalski, twórca sklepu, zapowiada, że nowa odsłona CWI będzie czymś, czego jeszcze na polskim rynku wózków nie było.
Wybór i dopasowanie
Rafał Kowalski już od 2014 roku prowadzi sklep medyczny pod nazwą Centrum Wózków Inwalidzkich, czyli właśnie CWI, przy ul. Lubartowskiej 74A w Lublinie. Nowe CWI, które powstanie przy ul. Okólnej 1, będzie nową odsłoną prowadzonego już sklepu, w zupełnie nowym budynku, o wielokrotnie większej powierzchni, ale przede wszystkim działającym według zupełnie nowych reguł.
- Na naszych klientów będzie czekać najlepiej dobrany i wyselekcjonowany sprzęt wiodących marek – zapowiada Rafał Kowalski. – Nasza firma w swojej historii dobrała ok. 10 tysięcy wózków osobom z niepełnosprawnością. Dlatego wiemy, jaki wózek dobrać do danej osoby, by miała ona łatwiejszy wybór – dodaje założyciel CWI.
Zaznacza jednocześnie, że w sklepie będzie można przetestować wiele wózków różnych typów – tak, by odpowiedzieć na potrzeby jak największej liczby klientów.
Sprzedaż po nowemu
- My tak naprawdę odwracamy proces kupowania wózka – podkreśla Rafał Kowalski. – Teraz jest tak, że przedstawiciele sklepu medycznego dojeżdżają do domu klienta i mają ze sobą 2-3 wózki. Niestety, w domach trudno o warunki do testowania takiego sprzętu i klient wybiera tylko z tego, co mu przywiozą. U nas będzie można spróbować naprawdę wielu różnych wózków różnych firm – w tym na przykład wózka elektrycznego, sterowanego brodą, kosztującego przeszło 80 tys. zł. U nas każdy będzie mógł wybrać wózek adekwatny do swoich potrzeb, z naprawdę szerokiego asortymentu.
Zdaniem Rafała Kowalskiego nie tylko znacznie przyśpieszy to proces nabywania wózka oraz oszczędzi czas i pieniądze klientowi oraz producentom sprzętu rehabilitacyjnego, ale pozwoli również na zaoszczędzenie środków publicznych poprzez znaczne zmniejszenie zjawiska źle dobranego sprzętu.
- Każdy klient będzie miał minimum dwie godziny ze specjalistą zajmującym się mierzeniem wózków – zapewnia Rafał Kowalski. – Będzie się to odbywać w specjalnym pokoju – strefie pomiarów, której nie ma w żadnym innym sklepie w Polsce. W strefie będzie znajdować się m.in. duże lustro, dzięki któremu klient będzie mógł się zobaczyć, a także podnośnik sufitowy. Dzięki temu klient będzie mógł szybko i samodzielnie przesiadać się z wózka na wózek, i to wielokrotnie.
Dodatkowo w strefie pomiarów będzie można dobrać odpowiednią dla siebie poduszkę, oparcie czy kolor wózka. A potem odbyć spacer po sklepie i wypróbować sprzęt na specjalnym torze przeszkód.
- To zupełnie inna jakość, niż wybieranie wózka ze zdjęcia w katalogu – podkreśla fizjoterapeuta.
Ale to nie koniec udogodnień, które znajdą się w CWI.
Lekarz i formalności na miejscu
- Z naszego doświadczenia wynika, że ogromnym problemem jest zdobycie od lekarza rehabilitanta zlecenia na wózek, bez którego nie otrzyma się refundacji z NFZ. Wszyscy wiemy, jak wygląda, zwłaszcza teraz, umawianie się na wizytę – stwierdza Rafał Kowalski. – Ponadto w szpitalu często nie można dobrać właściwego wózka i notorycznie zdarzało się, że trafiali do nas ludzie, którzy musieli potem znaleźć tego samego lekarza i prosić go o to, by zmienił im wniosek. To zabierało często wiele tygodni – podkreśla.
Klienci CWI będą mieli zapewniony dostęp do gabinetu lekarskiego, w którym po wybraniu sprzętu lekarz rehabilitant zdalnie lub na miejscu będzie wydawał odpowiedni wniosek refundacyjny. Dzięki temu, po jednej wizycie w sklepie, uzyskają to, co do tej pory wymagało wielu tygodni starań. Ponadto w CWI będzie zatrudniona też osoba, która pomoże w staraniach o uzyskanie dofinansowania na wózek, np. z PFRON.
Nie tylko wózki
W sklepie będzie też prowadzony serwis, dzięki czemu klienci nie tylko kupią nowy wózek, ale też naprawią stary i nabędą do niego części. Co więcej, sklep stara się o zdobycie statusu autoryzowanego serwisu dwóch wiodących na rynku wózków marek.
Sklep oferować będzie także sprzedaż ratalną i sprzęty, które nie wymagają przymiarki, ale dostępne są w standardowych rozmiarach, np. wózki dla dzieci. Niektórzy klienci będą więc mogli tego samego dnia przyjechać i wyjechać z nowym wózkiem. Jednym z najważniejszych celów CWI będzie zrewolucjonizowanie samego procesu zakupu sprzętu rehabilitacyjnego.
- Docelowo chcemy, by klienci umawiali się do nas jak na wizytę do lekarza lub fizjoterapeuty, dlatego będziemy zbierać w trakcie pogłębionego wywiadu informacje, by być przygotowanym na każdą wizytę i od razu zaoferować odpowiednie wózki – tłumaczy Rafał Kowalski.
Oprócz wózków, w CWI będą też dostępne takie urządzenia, jak podnośniki ścienne, sufitowe i samochodowe, schodołazy, platformy i krzesełka schodowe. Ponadto na miejscu będzie możliwość przeprowadzenia dostosowania auta do potrzeb danej osoby z niepełnosprawnością.
- U nas wszystko będzie można sprawdzić na miejscu, zobaczyć i przetestować – obiecuje Rafał Kowalski.
W założeniach twórcy, CWI ma być nie tylko placówką handlową, ale też miejscem spotkań i wymiany wiedzy dla osób z niepełnosprawnością. W tym celu powstanie przestrzeń o nazwie CWI cafe, gdzie będzie można napić się kawy, spotkać się, porozmawiać, i to w pełni dostosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnością sali wyposażonej w odpowiednio obniżone blaty i w całkowicie dostępną toaletę. Przewidziana jest również sala konferencyjna, która ma być udostępniana na wydarzenia związane z tematem ograniczonej mobilności.
Transport... klienta do sklepu
- Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wielkim problemem dla pewnej części naszych klientów jest samo wydostanie się z domu, nie mówiąc już o przyjeździe do innego miasta. Dlatego mamy plan dowożenia i odwożenia wcześniej umówionych klientów nabytym przez nas dostosowanym autem z windą. Na początku naszej działalności mamy zamiar świadczyć tę usługę za darmo – zapowiada Rafał Kowalski.
Lubelskie Centrum Wózków Inwalidzkich bez wątpienia będzie wzorem dla całej branży i miejscem, gdzie nowoczesne rozwiązania wpływają na komfort i wygodę, a przede wszystkim ułatwiają życie osobom z niepełnosprawnością.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w #Guttmanny2024
- „Chciałbym, żeby pamięć o Piotrze Pawłowskim trwała i żeby był pamiętany jako bohater”. Prezydent wręczył nagrodę Wojciechowi Kowalczykowi
- Jak można zdobyć „Integrację”?
- Poza etykietkami... Odkrywanie wspólnej ludzkiej godności
- Toast na 30-lecie
Dodaj komentarz