Warszawa: Nowy dowód osobisty przyniesie urzędnik
Osoby niepełnosprawne, a także mające poważne problemy z poruszaniem się mogą złożyć wniosek o wykonanie dowodu osobistego bez wychodzenia z domu. Gotowy dokument zostanie również dostarczony pod adres ich zamieszkania. Wystarczy, że zaproszą urzędnika do siebie.
Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu m.st. Warszawy informuje, że w celu złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego można umówić wizytę urzędnika w domu. Trzeba pamiętać, aby do dokumentu dołączyć dwie aktualne fotografie. Po zrealizowaniu wniosku urzędnik może także przynieść gotowy dowód tożsamości do naszego mieszkania. W zeszłym roku w Warszawie tę możliwość wykorzystało około 750 osób.
Aby skorzystać z przysługującego prawa, wystarczy zadzwonić do swojego urzędu dzielnicy i ustalić datę wizyty urzędnika. Przedstawiciel będzie miał przy sobie służbową legitymację, którą powinien okazać, a także niezbędne formularze.
Więcej informacji na temat trybu postępowania w sprawach dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty można uzyskać na stronie internetowej: www.um.warszawa.pl lub w delegaturach Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w urzędach dzielnic m. st. Warszawy.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Zaproszenie na finisaż wystawy i spotkanie autorskie
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w Plebiscycie #Guttmanny2024! Głosowanie tylko do środy!
- III Wawerski Dzień Osób z Niepełnosprawnościami
- Dorabiasz do świadczenia z ZUS-u? Dowiedz się jak zrobić to bezpiecznie
- Immunoterapie wysokiej skuteczności od początku choroby – czy to już obowiązujący standard postępowania w SM?
Dodaj komentarz