Pokonywanie barier edukacyjnych dzieci z ADHD
Fundacja „Flower of Life” zaprasza nauczycieli, pedagogów i psychologów do udziału w projekcie "Akademia Twórczych Inspiracji w pokonywaniu barier edukacyjnych dzieci z dysleksją, ADHD i problemami emocjonalnymi" organizowanym przez Fundację we współpracy z Urzędem Marszałkowskim woj. Mazowieckiego.
Założeniem projektu „Akademia Twórczych Inspiracji w pokonywaniu barier edukacyjnych dzieci z dysleksją, ADHD i problemami emocjonalnymi” jest doskonalenie zawodowe nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych województwa mazowieckiego w zakresie wykraczającym poza ofertę programową wojewódzkich placówek doskonalenia nauczycieli. Program obejmuje autorski cykl warsztatów, wykładów i konsultacji w zakresie twórczych metod pracy z dziećmi i młodzieżą z dysleksją, ADHD, oraz problemami emocjonalnymi w praktyce dnia codziennego. Jednocześnie Fundacja zakłada ramach projektu - rozwijanie zainteresowań młodzieży, w szczególności przyszłych nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych pracą społeczną - wolontariatem, w tym współpracą z org. pozarządowymi w zakresie pracy edukacyjnej/wychowawczej z dziećmi z dysleksją, ADHD, problemami emocjonalnymi oraz dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, oraz motywowanie do podejmowania działań społecznych.
Przypadki dysleksji (trudności w czytaniu - zaburzenia zarówno tempa czytania jak i stopnia zrozumienia treści, niewłaściwej intonacji czytanej treści, nieprawidłowego odczytywania całych wyrazów, rozpoznawania napisów po cechach przypadkowych- zgadywania), ADHD (zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi definiowanej szerzej jako nadpobudliwość w sferze ruchowej, poznawczej i emocjonalnej) oraz problemów emocjonalnych (agresji, zachowań opozycyjno-buntowniczych, zaburzeń zachowania, zachowań aspołecznych) obejmują coraz większą ilość dzieci i młodzieży – statystyki podają stale zwiększającą się liczbę dzieci i młodzieży, która ze względu na tempo i styl życia, odżywiania, wychowania w rodzinie i system edukacyjno- społeczny, doświadcza trudności w uczeniu się i zachowaniu - dlatego tak ważne są działania podejmowane w zakresie wymiany doświadczeń i inicjowania (upowszechniania nowych, twórczych metod pracy) pokonywania barier edukacyjnych dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się i zachowaniu .
Projekt „Akademia Twórczych Inspiracji w pokonywaniu barier edukacyjnych dzieci z dysleksją ADHD i problemami emocjonalnymi” został przygotowany z myślą o integracji środowisk pracujących na co dzień z dziećmi i młodzieżą z dysleksją, ADHD i problemami emocjonalnymi - sobotnio-niedzielny autorski cykl warsztatów, wykładów i konsultacji staje się okazją do spotkania, wymiany doświadczeń, dyskusji i konstruktywnych propozycji nowych programów / rozwiązań systemowych w zakresie twórczych metod pracy z dziećmi i młodzieżą z trudnościami w uczeniu się i zachowaniu na szerszym forum publicznym.
Każde sobotnio-niedzielne spotkanie odbywa się na ul. Wiejskiej 12a w Warszawie (budynek Czytelnika vis a vis Sejmu) i stanowi 16 godzinny blok programowy poświęcony konkretnemu zagadnieniu w zakresie twórczych metod pracy w pokonywaniu barier edukacyjnych dzieci z dysleksją, ADHD i problemami emocjonalnymi w praktyce dnia codziennego. Ze względu na społeczny charakter projektu - udział we wszystkich wykładach, warsztatach i konsultacjach jest nieodpłatny, jednak ze względu na ograniczoną ilość miejsc wymagana jest wcześniejsza rezerwacja (ankieta zgłoszeniowa) i potwierdzenie udziału w określonym bloku tematycznym.
Projekt "Akademia Twórczych Inspiracji w pokonywaniu barier edukacyjnych dzieci z dysleksją ,ADHD i problemami emocjonalnymi" doskonale wpisuje się w działania statutowe Fundacji dotyczące w szczególności inspirowania i promowania działań na rzecz dialogu społecznego ze sztuką ( w tym społecznej odpowiedzialności w zakresie kultury i sztuki, edukacji, nauki i wychowania ) - aktywnie pośrednicząc w przepływie współczesnych idei artystycznych do publiczności, Fundacja realizuje projekty w zakresie kultury i sztuki, edukacji artystycznej dzieci i młodzieży, terapii artystycznej / integracji poprzez sztukę dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, oraz dzieci i młodzieży z dysleksją, syndromem ADHD i problemami emocjonalnymi. Fundacja prowadzi również programy edukacyjne dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i rodziców dzieci pracujących na co dzień z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, z dysleksją, ADHD i problemami emocjonalnymi oraz programy rozwijające zainteresowania młodzieży ( w szczególności przyszłych pedagogów i psychologów ) pracą społeczną / wolontariatem.
Wszystkich zainteresowanych Fundacja zaprasza do aktywnego udziału w projekcie, poniżej znajduje się harmonogram projektu oraz harmonogram najbliższego bloku programowego 04.11 – 05.11.2006.
„AKADEMIA TWÓRCZYCH INSPIRACJI - W POKONYWANIU BARIER EDUKACYJNYCH DZIECI Z DYSLEKSJĄ, ADHD I PROBLEMAMI EMOCJONALNYMI „
- HARMONOGRAM BLOKU PROGRAMOWEGO –
04.11.06 (sobota) godz. 10.00 –19.00 - 05.11.06 (niedziela) 10.00 – 19.00
„Akademia Twórczych Inspiracji: Nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD) – pokonywanie barier edukacyjnych dzieci i młodzieży (diagnoza i terapia pedagogiczna dziecka z ADHD)
SOBOTA 04.11. 2006
godz. 10.00 -14.00 – Artur Wiśniewski – Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie – wykład „Wprowadzenie do problemu ADHD: terminologia, objawy, przyczyny, ogólne zasady pomocy/ twórcze metody pracy z dziećmi i młodzieżą z zespołem ADHD. Praktyczne interwencje - radzenie sobie z objawami nadpobudliwości ( elementy terapii behawioralnej ) - wskazania do pracy z dzieckiem z zespołem ADHD przedszkolu, w szkole i domu.
godz. 14.00 – 15.00 - Przerwa obiadowa
godz. 15.00 – 19.00 Ewa Sokołowska –Wydział Psychologii UW / Centrum Terapii Poznawczo – Behawioralnej - warsztat : "Jak pomóc dziecku z ADHD – diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży z syndromem ADHD. Pokonywanie barier edukacyjnych dzieci i młodzieży z ADHD - twórcze metody pracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową w praktyce dnia codziennego”
NIEDZIELA 05.11.2006
godz. 10.00 -14.00 – Beata Chrzanowska –Specjalistyczna Poradnia
Psychologiczno – Pedagogiczna „ Prezentacja skutecznych metod pracy
z dzieckiem z ADHD w kontakcie indywidualnym z uczniem oraz pracy z
klasą Przedstawienie roli nauczyciela w procesie
diagnostycznym i terapeutycznym dziecka z nadpobudliwością
psychoruchową”
godz. 14.00 – 15.00 - Przerwa obiadowa
godz. 15.00 – 19.00 - Alicja Resler–Maj - Klinika Wieku Rozwojowego
AM w Warszawie / SWPS –
warsztat – „ ADHD – jak skutecznie radzić sobie w pracy z dzieckiem
: epidemiologia, etiologia nadpobudliwości psychoruchowej, kryteria
diagnostyczne ADHD, różnicowanie zachowań niegrzecznych od objawów
ADHD, zaburzenia współwystępujące z ADHD. Obraz dziecka z
nadpobudliwością i jego rodziny w praktyce dnia codziennego -
ćwiczenia praktyczne dotyczące technik behawioralnych stosowanych w
pracy z dziećmi nadpobudliwymi”
09.12.06 (sobota) godz. 10.00 –19.00 - 10.12.06 (niedziela) 10.00 – 19.00
„Akademia Twórczych Inspiracji : Integracja sensoryczna i kinezjologia edukacyjna w pokonywaniu barier edukacyjnych dzieci i młodzieży z dysleksją , adhd i problemami emocjonalnymi
Więcej informacji:
Fundacja „Flower of Life” - Joanna A. Kasza
Tel / Fax : (22) 6223073 , 602715716
E-mail : fundacja-floweroflife@o2.pl
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Integracja to zawsze byli ludzie
- Nowa perspektywa i szansa na życie dla pacjentów ze stwardnieniem zanikowym bocznym (ALS)
- Nie możemy dłużej czekać! Marszałek Szymon Hołownia apeluje o rozpoczęcie prac nad ustawą o asystencji osobistej
- Wiśnik CUP. To już 10 LAT!
- RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów.
Dodaj komentarz