Nauczyciele i rodzice zakładają stowarzyszenia by ratować szkołę
Nauczyciele i rodzice coraz częściej zakładają stowarzyszenia, żeby ratować małe placówki, które są obciążeniem dla samorządów.
W sytuacji, gdy gminom i powiatom brakuje pieniędzy na prowadzenie małych placówek, dla nauczycieli to w zasadzie jedyny sposób na ratowanie miejsc pracy. Uczniowie zyskują natomiast możliwość dokończenia nauki w znanym już sobie miejscu.
W trudnej sytuacji znalazła się np. szkoła specjalna w Strzelcach Opolskich. Uczęszcza do niej ok. 50 niepełnosprawnych dzieci, a pracuje 23 nauczycieli.
Starostwo, które prowadzi tę placówkę, narzeka, że od siedmiu lat musi do niej dopłacać, bo subwencje z ministerstwa edukacji są niewystarczające. W związku z tym jeszcze w minionym roku radni podjęli uchwałę o zamiarze jej likwidacji. Nauczyciele, nie czekając, aż szkoła zostanie definitywnie zamknięta, wzięli sprawy w swoje ręce.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Już jest! Nowy numer „Integracji” w całości poświęcony komfortkom (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Instytut Wzornictwa Przemysłowego już po raz 31. organizuje Konkurs Dobry Wzór!
- Świadczenie wspierające. Zespoły najczęściej przyznają między 95 a 100 punktów
Co nowego
- Czy dodatek dopełniający będzie zgodny z konstytucją? Wątpliwości Biura Legislacyjnego Senatu
- Dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla opiekunów dzieci z terenów dotkniętych powodzią
- Szach Mat w Bielsku-Białej – XXI Międzynarodowy Integracyjny Turniej Szachowy
- Oświadczenie o likwidacji Koalicji na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością
- Choroba Gauchera - wizytówka polskiego podejścia do chorób ultrarzadkich
Dodaj komentarz