Społeczeństwo równych szans. Tendencje i kierunki zmian
W nowej serii Biblioteczka Przyjaciół Integracji wydanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji ukazała się pierwsza pozycja pod redakcją Danuty Gorajewskiej: „Społeczeństwo równych szans. Tendencje i kierunki zmian”.
Publikacja, adresowana do ludzi świta nauki i środowisk akademickich, jest próbą odpowiedzi na zgłaszane do Centrum Informacyjnego dla Osób Niepełnosprawnych potrzeby nauczycieli, studentów oraz przyjaciół integracji poszukujących opracowania oscylującego wokół kwestii wyrównywania szans ludzi z niepełną sprawnością.
Jest to zbiór 19 tekstów specjalistów różnych dziedzin systematyzujący ważniejsze kwestie i inspirujący do działań na rzecz normalizacji osób niepełnosprawnych. Mocną strona publikacji są gotowe propozycje działań, które mogą być wprowadzone w życie.
Spis treści:
- Wartość człowieka
- Wprowadzenie
- Część I
Dzień dzisiejszy, tendencje i kierunki zmian
Osoby niepełnosprawne w społeczeństwie równych szans, Danuta Gorajewska
Stwarzanie osobom niepełnosprawnym warunków do pełnej aktywności
w społeczeństwie, Stanisław Jakubowski
Działania Unii Europejskiej na rzecz osób z niepełnosprawnością, Ewa Wapiennik
Integracja szansą na normalizację życia osób niepełnosprawnych, Grzegorz Szumski - Część II
Wczesne wsparcie dziecka niepełnosprawnego, jego rodziny i szkoły
Wczesna pomoc dziecku niepełnosprawnemu i jego rodzinie - możliwości i oczekiwania, Elżbieta Łobacz
Program wspierania rodzin dzieci z zachowaniami ryzykownymi, Joanna Łukjaniuk
Logopedyczne wsparcie dydaktyki wczesnoszkolnej klas integracyjnych, Joanna Frąckiewicz
Wprowadzenie do wychowania ekonomicznego dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, Małgorzata Kupisiewicz
Mówić czy migać? Prawo dziecka głuchego do wychowania dwujęzycznego, Piotr Tomaszewski
Dostosowanie origami do potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych wzrokowo, Małgorzata Wojciechowska - Część III
Nowoczesne technologie w służbie wyrównywania szans osób niepełnosprawnych
Wykorzystanie komputerów w diagnozie i terapii pedagogicznej - wybrane aspekty, Joanna Buczyńska-Nazderko
Środki techniczne w rehabilitacji i edukacji osób z niepełnosprawnością sensoryczną, Stanisław Jakubowski
Zastosowanie nowoczesnych środków informatycznych w edukacji uczniów z niepełnosprawnością złożoną, Małgorzata Dońska-Olszko, Anna Lechowicz
Brajl w nowoczesnych technologiach - kierunki przemian w edukacji i komunikacji niewidomych, Małgorzata Paplińska
Opinie niewidomej młodzieży na temat szkoły i mediów, Danuta Gorajewska
Osoby niepełnosprawne w mediach i odbiorze społecznym, Barbara Ewa Abramowska
Wpływ środków masowego przekazu na wizję przyszłej rodziny młodzieży z wybranych placówek opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych i opiekuńczych, Ewa Drozd
Alternatywne materiały czytelnicze i ich rola w udostępnianiu informacji osobom niepełnosprawnym, Małgorzata Fedorowicz
Ogólnopolski program edukacyjny przybliżający młodzieży świat osób niepełnosprawnych, Danuta Gorajewska
Publikacja powstała dzięki wsparciu:
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
www.pfron.org.pl
Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy www.um.warszawa.pl
oraz firm:
Akson Spółka Jawna www.akson.pl
E.C.E. Konrad Łukaszewicz www.ece.net.pl
PHONAK POLSKA Sp. z o.o. www.phonak.pl
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne www.wsip.com.pl
Publikacja jest bezpłatna
Opracowanie: redakcja
Źródło: inf. własna
Komentarze
-
dostępność
16.06.2020, 14:58Jak można dostać tą publikację? Czy jest dostępna w formie elektronicznej?odpowiedz na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Integracja to zawsze byli ludzie
- Nowa perspektywa i szansa na życie dla pacjentów ze stwardnieniem zanikowym bocznym (ALS)
- Nie możemy dłużej czekać! Marszałek Szymon Hołownia apeluje o rozpoczęcie prac nad ustawą o asystencji osobistej
- Wiśnik CUP. To już 10 LAT!
- RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów.
Dodaj komentarz