Ogłoszono wyniki drugiej edycji konkursu „Bank Dostępny”
W piątek 16 grudnia 2006 r. zostały wręczone nagrody w II edycji konkursu „Bank Dostępny”, zorganizowanego przez Narodowy Bank Polski i Stowarzyszenie „Otwarte Drzwi”. Celem konkursu było wyłonienie i nagrodzenie banków, które są najbardziej przyjazne dla osób niepełnosprawnych i starszych.
Laureatami konkursu w poszczególnych kategoriach zostali
odpowiednio:
- Mały Bank (do 10 oddziałów) – Punkt Obsługi Klientów przy ul.
Tarnowskiej 169, nowosądeckiego oddziału Banku Spółdzielczego w
Łącku;
- Duży Bank (co najmniej 10 oddziałów) – I Oddział PKO Banku
Polskiego SA w Lwówku Śląskim;
- Oferta Elektroniczna Banku – Bank Zachodni WBK SA;
- Nagrodę Klientów uzyskał Inteligo PKO Banku Polskiego SA.
Ponadto, za zorganizowaną obsługę klientów niewidomych wyróżniono Oddział w Wysokiem Mazowieckiem Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem, a za umożliwienie obsługi osób niewidomych mBank BRE Banku SA.
W konkursie wzięło udział 29 banków, które zgłosiły łącznie 76
oddziałów lub filii. Organizatorzy zanotowali wzrost
zainteresowania środowiska bankowego udziałem w konkursie (w 2003
r. uczestniczyło w nim 14 banków, które zgłosiły 43 oddziały lub
filie).
Do konkursu mogły przystąpić wszystkie banki komercyjne i
spółdzielcze działające w Polsce. Nagrody zostały przyznane przez
Kapitułę, złożoną głównie z przedstawicieli organizacji osób
niepełnosprawnych. Na wyróżnienie mogły liczyć placówki, które
posiadają odpowiednie dostosowania techniczne i architektoniczne
oraz dbają o wysoki poziom obsługi klientów niepełnosprawnych i
starszych, uwzględniający zróżnicowane potrzeby tych osób. Nagroda
Klientów to wyróżnienie przyznawane głosami osób niepełnosprawnych
i starszych, które wypełniając Ankietę dla Klienta dostępną w
bankach i w siedzibach wielu organizacji pozarządowych, mogły oddać
głos na najbardziej przyjazny z nich. W drodze losowania wybrano 22
ankiety, których autorzy otrzymali specjalne nagrody w postaci
turnusów rehabilitacyjnych w 10 sanatoriach w Polsce.
Poza głównymi organizatorami, w konkurs zaangażowały się także
m.in. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Fundacja Aktywnej
Rehabilitacji, Polski Związek Głuchych, Polski Związek Niewidomych
i Polska Federacja Związku Stowarzyszeń Osób
Niepełnosprawnych.
Dzięki pierwszej edycji konkursu powstała publikacja „Bank
dostępny”, będąca zbiorem wskazówek, jak banki mogą dostosowywać
się do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych. Publikacja ta
jest dostępna m.in. na stronach internetowych Narodowego Banku
Polskiego: www.nbp.pl/Edukacja oraz
serwisie www.bankdostepny.pl.
Źródło: Narodowy Bank Polski
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz