Rybnik: Medialne Centrum Informacyjne dla Osób Niepełnosprawnych
Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych, ich Rodzin i Przyjaciół "Optima Fide" uruchomiło Medialne Centrum Informacyjne dla Osób Niepełnosprawnych.
Medialna forma Centrum jest próbą wyjścia naprzeciw potrzebom osób
niepełnosprawnych, które z uwagi na utrudnienia spowodowane stanem zdrowia i niesprawnością
funkcjonalną, a także z uwagi na odległość miejsca zamieszkania mają problemy z dotarciem do
siedziby Centrum Informacji.
Centrum Informacyjne służy pomocą:
- osobom niepełnosprawnym, ich rodzinom i opiekunom
- organizacjom osób niepełnosprawnych lub działających na ich rzecz
- wszystkim osobom i instytucjom zainteresowanym problemami wynikającymi z niepełnosprawności
W Centrum można uzyskać informacje na temat:
- uregulowań prawnych odnoszących się do osób niepełnosprawnych
- systemu orzecznictwa o niepełnosprawności
- aktualnych uprawnień i zniżek przysługujących osobom niepełnosprawnym
- form wspomagania i instytucji zobowiązanych do pomocy osobom niepełnosprawnym
- organizacji osób niepełnosprawnych i działających na ich rzecz
- diagnozy oraz danych adresowych instytucji zajmujących się leczeniem i rehabilitacją
Informacje można uzyskać:
- drogą telefoniczną - numer telefonu 0*32 42 412 07
- wysyłając e-mail z zapytaniem pocztą elektroniczną na adres: optimafide@poczta.onet.pl
- korzystając z Internetowego komunikatora GG 4130269
- osobiście, po uprzednim uzgodnieniu terminu spotkania,
- na dyżurach organizowanych w Szpitalu Wojewódzkim nr 3
Centrum Informacyjne funkcjonować będzie także na portalu Internetowym
Stowarzyszenia Osób Niepełnosprawnych "Optima Fide": www.optimafide.prv.pl
Autor: Elżbieta Frydrych, Prezes Stowarzyszenia "Optima Fide"
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Już jest! Nowy numer „Integracji” w całości poświęcony komfortkom (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Instytut Wzornictwa Przemysłowego już po raz 31. organizuje Konkurs Dobry Wzór!
- Świadczenie wspierające. Zespoły najczęściej przyznają między 95 a 100 punktów
Co nowego
- Wniosek o świadczenie interwencyjne przez internet, w placówce ZUS lub punkcie mobilnym
- (Nie)widoczność Potrzeb – ale nie możecie, czy nie chcecie zobaczyć?
- „Nie gadaj, tylko się zbadaj!” – PZU zachęca do profilaktyki onkologicznej
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Polska myśl technologiczna zmienia świat
Dodaj komentarz