Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Bank Dostępny 2005 - Konkurs Narodowego Banku Polskiego i Stowarzyszenia Otwarte Drzwi

16.06.2005

Narodowy Bank Polski i Stowarzyszenie Otwarte Drzwi 16 czerwca 2005 r. ogłosiły II edycję konkursu "Bank Dostępny". Celem projektu jest zainteresowanie banków komercyjnych i spółdzielczych problemami osób niepełnosprawnych i starszych oraz poprawa jakości ich obsługi.

Konkurs skierowany jest do wszystkich działających w Polsce banków komercyjnych i spółdzielczych. Szanse na Nagrody mają te banki, które wprowadzają dostosowania techniczne i architektoniczne, oferują klientom niepełnosprawnym lub starszym wysoki poziom obsługi, w tym w zakresie bankowości elektronicznej, oraz zapewniają najlepszą, w opinii tychże klientów, ofertę usług finansowych.

Plakat akcji Bank Dostępny

W Konkursie wezmą udział banki, które wypełnią deklaracje uczestnictwa i odeślą ją do Biura Konkursu przed 29 lipca 2005 roku. Deklarację można znaleźć na stronie internetowej www.bankdostepny.pl. Zawiera ona pytania dotyczące oferowanych przez bank produktów, obsługi klientów niepełnosprawnych oraz dostosowań technicznych i architektonicznych.

Nagrody zostaną przyznane w trzech kategoriach:

  • Mały Bank (do 10 oddziałów),
  • Duży Bank (co najmniej 10 oddziałów)
  • oraz Obsługa Elektroniczna Banku.

Laureaci zostaną wyłonieni po analizie składanych deklaracji oraz badaniu audytowym.

Ankieta dla klientów banków

Ważnym elementem przedsięwzięcia będzie również poznanie opinii osób niepełnosprawnych na temat jakości oraz zróżnicowania usług bankowych w Polsce. Dane uzyskane z Ankiety dla Klienta pozwolą nagrodzić bank, który zdaniem konsumentów jest najlepiej dostosowany do ich potrzeb. Ankieta jest dostępna w oddziałach banków biorących udział w Konkursie, organizacjach, których działalność jest ukierunkowana na pomoc osobom niepełnosprawnym i starszym, na pytania ankiety można także odpowiedzieć poprzez formularz zamieszczony na stronie internetowej Konkursu  www.bankdostepny.pl. Spośród osób, które zdecydują się na podanie swoich danych osobowych, rozlosowane zostaną nagrody w postaci turnusów wypoczynkowo-rehabilitacyjnych.

Pobierz ankietę dla klientów banków - wersja .pdf

Ankieta w wersji elektronicznej (do wypełnienia formularz na stronie internetowej)

Dzięki I edycji konkursu powstała publikacja "Bank dostępny" będąca zbiorem wskazówek i zaleceń - jak banki powinny dostosowywać się do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych. Jest ona dostępna na stronie internetowej Konkursu Bank Dostępny.

Więcej informacji na stronie:
www.bankdostepny.pl

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji jest patronem medialnym Konkursu Bank Dostępny.

Źródło: Biuro Prasowe NBP

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas