Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Poznaj Dobroczyńców Roku 2004

21.04.2005

Dziewięciu dobroczyńców znalazło się w tym roku w gronie firm uhonorowanych statuetką Dobroczyńcy Roku 2004.

Podczas uroczystej Gali Finałowej Konkursu, zorganizowanej w warszawskiej Filharmonii 19 kwietnia 2005 wyróżniono przedsiębiorstwa zaangażowane społecznie. Tym samym grono Dobroczyńców Roku liczy już ponad stu laureatów. Po raz pierwszy w tym roku przyznano też nagrodę za działania długofalowe i strategiczne.

- Jest bardzo wiele miejsc, w których się każe za złe uczynki, a bardzo niewiele, w których się nagradza za dobre. To jest właśnie to miejsce i ten wieczór - rozpoczął Galę Finałową Paweł Łukasiak z Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.
Statuetki Dobroczyńcy Roku 2004 wręczono dziewięciu przedsiębiorstwom. Firmy były nominowane w pięciu tradycyjnych kategoriach:
- edukacja i oświata,
- ekologia,
- kultura i sztuka,
- pomoc społeczna,
- ochrona i promocja zdrowia.

Nagrodzono przedsiębiorstwa, które współpracowały z organizacjami pozarządowymi udzielając im wsparcia merytorycznego, finansowego, rzeczowego, świadcząc nieodpłatnie usługi oraz stwarzając możliwość udziału pracowników w realizowanych akcjach społecznych.

Po raz pierwszy w tym roku tytuł Dobroczyńcy przyznano w nowej kategorii: za "strategiczny program społecznego zaangażowania firmy". Uhonorowano te przedsiębiorstwa, które prowadzą działania społeczne w sposób spójny, przejrzysty i długofalowy. Rozdano w tej kategorii aż trzy statuetki.

- Bardzo cieszymy się, że pojawiła się kategoria społecznego zaangażowania biznesu - mówił Paweł Łukasiak - oraz z tego, że mieliśmy tu bardzo wiele ciekawych inicjatyw, że biznes dostrzega, że działania społeczne mogą być elementem strategii firmy, że przynoszą korzyści nie tylko społeczności, ale i samej firmie.
Już podczas tegorocznej Gali podkreślano, że w kolejnych latach właśnie ta kategoria może stać się najbardziej prestiżowym tytułem.

- Chcemy, aby nagradzane akcje były coraz bardziej strategiczne - mówiła Henryka Bochniarz, członkini Kapituły Konkursu - staraliśmy się również wybierać takie działania, które nie są jedynie projektem, ale czymś, czym żyje cała firma.
Listę tegorocznych laureatów przedstawiamy poniżej. W najbliższym czasie na portalu ngo.pl pojawiać się będą również wywiady z nagrodzonymi.

LAUREACI TYTUŁU DOBROCZYŃCA ROKU 2004

W kategorii edukacja i oświata: CARGILL POLSKA sp. z o.o. oddział Bielany Wrocławskie
Nagroda za systematyczną współpracę w realizacji programu edukacji przedszkolnej pod nazwą "Gdy nie ma przedszkola". Program angażował pracowników firmy, którzy środki na działalność charytatywną pozyskują, biorąc udział w maratonach.

W kategorii ekologia: METSÄ TISSUE S.A.
Nagroda za zainicjowanie i sfinansowanie całorocznego Programu Edukacji Ekologicznej pt. "Czyste środowisko - komfort na co dzień".

W kategorii pomoc społeczna: NESTLÉ POLSKA S.A.
Nagroda za nieodpłatne i systematyczne przekazywanie żywności na rzecz organizacji i instytucji współpracujących z Bankami Żywności w całej Polsce.

W kategorii Kultura i sztuka: PKO Bank Polski
Nagroda za spontaniczne włączenie się do zbiórki funduszy na renowację zniszczonego przez wandali zabytkowego, drewnianego "grzybka" z 1843 roku, zabytku z kategorii tzw. małej architektury znajdującego się w Toruniu oraz za wspieranie instytucji kultury i sztuki m.in. działalności artystycznej Filharmonii Narodowej w Warszawie.

W kategorii ochrona i promocja zdrowia - dwie statuetki:
UNILEVER POLSKA S.A.
Nagroda za zainicjowanie i sfinansowanie programu "Stres pod kontrolą", którego celem jest poprawa zdrowia psychicznego i zapobieganie stresowi wśród młodzieży szkolnej.

PKO Bank Polski i Inteligo Financial Services S.A.
Nagroda za przekazanie pomocy finansowej w wysokości 867.692 złotych na realizację programu budowy Polskiego Sztucznego Serca.
W kategorii strategiczne pogramy społecznego zaangażowania firmy - trzy statuetki:

TBWA SP. Z O.O.
Nagroda za:
- wykorzystanie doświadczenia, wiedzy i potencjału agencji reklamowej do promowania wartościowych projektów społecznych
- kompleksowe organizowanie kampanii społecznych dla różnych organizacji społecznych
- wyodrębnienie w ramach struktury firmy osobnej komórki do zajmowania się projektami społecznymi

AVON COSMETICS POLSKA SP. Z O.O.
Nagroda za:
- Spójność działalności społecznej z profilem firmy - kobiety są zarówno odbiorcami produktów Avonu jak i grupą, do której skierowana jest kampania
Konsekwentne prowadzenie od 7 lat Kampanii Społecznej "Avon Kontra Rak Piersi", we współpracy z wieloma partnerami społecznymi

TELEKOMUNIKACJA POLSKA
Nagroda za:
- wpisanie programu społecznego w strategię firmy,
- spójność prowadzonych działań społecznych z profilem firmy,
- posiadanie szczegółowych procedur dotyczących działań społecznych firmy,
w tym przyznawania wsparcia,
- pozyskanie bogatej informacji zwrotnej o osiągniętych rezultatach działań społecznych,
- szeroką komunikację zewnętrzną i wewnętrzną,
- tworzenie raportu o społecznej działalności firmy.

Autor: Małgorzata Borowska (redakcja ngo.pl)
Źródło: inf. własna

Informacja pochodzi z portalu www.ngo.pl

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas