Mam prawo do informacji w PJM – rusza kampania społeczna
Około 50 tys. osób niesłyszących i niedosłyszących jest wykluczonych z informacji medialnych, urzędowych, itd. Dostępność oznacza powszechny dostęp do Polskiego Języka Migowego – Polski Związek Głuchych (PZG) rozpoczął kampanię społeczną „Mam prawo do informacji w PJM”.
Celem kampanii jest uświadamianie społeczeństwa w zakresie zapewnienia dostępu do informacji i usług, tak aby mógł z nich korzystać każdy. Dostępność dla osób głuchych to powszechny dostęp do Polskiego Języka Migowego (PJM), który jest innym językiem niż język polski.
„Poprzez kampanię zwracamy uwagę, iż Polski Język Migowy umożliwia samodzielność i niezależność osób głuchych. Tłumacz polskiego języka migowego, to podstawa ale możemy wykorzystać innowacyjne rozwiązania i technologie do zapewnienia dostępności dla osób z niepełnosprawnością słuchu” – pisze PZG na swojej stronie.
W ramach kampanii powstały spoty i hasztag promujący akcję oraz dostępność #mamprawodoinformacjiwpjm.
Więcej informacji oraz spot z PJM i z audiodeskrypcją są dostępne na stronie PZG.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Nie możemy dłużej czekać! Marszałek Szymon Hołownia apeluje o rozpoczęcie prac nad ustawą o asystencji osobistej
- Wiśnik CUP. To już 10 LAT!
- RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów.
- Zaproszenie na finisaż wystawy i spotkanie autorskie
- Ostatni moment na wybór Sportowca Roku w Plebiscycie #Guttmanny2024! Głosowanie tylko do środy!
Dodaj komentarz