Rada Nadzorcza PFRON na lata 2005-2007 wybrana
W czwartek, 3 lutego 2005 r., powołana została nowa Rada Nadzorcza PFRON.
Rada składa się z Prezesa Rady, którym jest Pełnomocnik Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, przedstawiciela ministra właściwego do spraw finansów publicznych, przedstawicieli organizacji pozarządowych, w tym po jednym przedstawicielu każdej organizacji pracodawców i po jednym przedstawicielu każdej organizacji związkowej (w rozumieniu ustawy o Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-Gospodarczych). Członków Rady powołuje i odwołuje Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego na wniosek Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz uprawnionych organizacji. Kadencja Członków Rady trwa 2 lata.
Skład Rady Nadzorczej PFRON w
kadencji 2005-2007:
Leszek Stanisław Zieliński - Pełnomocnik Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, Sekretarz Stanu w
Ministerstwie Polityki Społecznej, Prezes Rady Nadzorczej PFRON Dariusz Atłas - przedstawiciel
Ministra Finansów
Tadeusz Członka - przedstawiciel Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych
Maciej Dudek - przedstawiciel Konfederacji Pracodawców Polskich
Mariola Guzenda - przedstawiciel Forum Związków Zawodowych
Stanisław Jasak - przedstawiciel Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych
Ewa Kędzior - przedstawiciel NSZZ "Solidarność"
Bogumił Maszewski - przedstawiciel Polskiej Federacji Związków Stowarzyszeń Osób Niepełnosprawnych
Janusz Piątek - przedstawiciel Związku Rzemiosła Polskiego
Henryk Waszkowski - przedstawiciel Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem
Zofia Żuk - przedstawiciel Business Center Club - Związku Pracodawców.
Do zadań Rady Nadzorczej PFRON
należy w szczególności:
- zatwierdzanie planów działalności i projektu planu finansowego PFRON
- opiniowanie kryteriów wyboru przedsięwzięć finansowanych ze środków Funduszu, zgodnie z
kierunkowymi założeniami polityki zatrudniania, rehabilitacji zawodowej i społecznej osób
niepełnosprawnych, określonymi przez Pełnomocnika
- zatwierdzanie wniosków Zarządu w sprawach zaciągania przez PFRON pożyczek
- opiniowanie wniosków w sprawie powołania i odwołania Prezesa Zarządu i każdego z jego zastępców
- dokonywanie kontroli i oceny działalności Zarządu
- zatwierdzanie rocznych sprawozdań Funduszu
- składanie Ministrowi właściwemu do spraw zabezpieczenia społecznego, w terminie do dnia 15 marca
każdego roku, sprawozdań z działalności PFRON
Opracowanie: redakcja
Źródło: PFRON
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Już jest! Nowy numer „Integracji” w całości poświęcony komfortkom (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Instytut Wzornictwa Przemysłowego już po raz 31. organizuje Konkurs Dobry Wzór!
- Świadczenie wspierające. Zespoły najczęściej przyznają między 95 a 100 punktów
Co nowego
- Czy dodatek dopełniający będzie zgodny z konstytucją? Wątpliwości Biura Legislacyjnego Senatu
- Dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla opiekunów dzieci z terenów dotkniętych powodzią
- Szach Mat w Bielsku-Białej – XXI Międzynarodowy Integracyjny Turniej Szachowy
- Oświadczenie o likwidacji Koalicji na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością
- Choroba Gauchera - wizytówka polskiego podejścia do chorób ultrarzadkich
Dodaj komentarz