Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Pokochaj dziecko z ADHD – kampania medialna

31.01.2005

W połowie lutego 2005 rusza kampania pod hasłem POKOCHAJ DZIECKO Z ADHD, której organizatorami są stowarzyszenia "Niezwykle dzieci" i "Misja Nadziei". Stowarzyszenia prowadzące kampanię chcą, aby wokół ich działań skupiły się inne organizacje - tworząc koalicję na rzecz dzieci z ADHD.
 
ADHD to zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ang. Attention Deficit Hyperactivity Disorderl). Zespół ADHD pełnoobjawowy trzykrotnie częściej rozpoznawany jest u chłopców, u dziewczynek zaś zazwyczaj występuje ADD - zespół zaburzeń koncentracji uwagi bez nadpobudliwości ruchowej. Badania wykazują, że liczba dzieci z rozpoznaniem ADHD wzrasta w porównaniu do innych zaburzeń.
Zaburzenia koncentracji uwagi, impulsywność, nadruchliwość - to charakterystyczne tego cechy zespołu. Utrudniają dziecku naukę (ADHD towarzyszy często dysleksja, dysgrafia i dyskalkulia) oraz nawiązanie kontaktów z rówieśnikami i dorosłymi -
fragment poradnika magazynu "Integracja".

Cele kampanii to:

  • Integracja środowisk dotkniętych problemem ADHD oraz osób zajmujących się pomocą w rozwiązywaniu tego problemu,
  • Rozpowszechnianie wiedzy na temat ADHD,
  • Pomoc dzieciom z ADHD i ich rodzinom,
  • Tworzenie mądrej i skutecznej strategii wspierania i inspirowania szkoły do kreowania środowiska wychowawczego przyjaznego dzieciom z ADHD,
  • Zmiana stereotypów,
  • Pozyskanie kandydatów do współpracy w rozpowszechnianiu wiedzy o ADHD,
  • W przyszłości także pozyskanie sponsorów do realizacji kosztownych przedsięwzięć, stworzenie filmu edukacyjnego o życiu rodzin borykających się z tym problemem.

W ramach kampanii powstaną plakaty, ulotki i inne materiały informacyjne, działa już strona internetowa: http://www.misjanadziei.org.pl/adhd/, prowadzone będą spotkania informacyjne i seminaria przeznaczone dla nauczycieli i pedagogów szkolnych. Planowane są także konferencje prasowe, publikacje w mediach, udział w programach telewizyjnych i audycjach radiowych. Kampania ma trwać do przyszłego roku.

Pierwsza audycja radiowa na temat zespołu ADHD będzie wyemitowana w radiu Kraków w czwartek 3 lutego o godzinie 20.00.
 
Koordynatorem kampanii jest Monika Orłowska,
kontakt: m.orlowska@orlenoil.pl, biuro@misjanadziei.org.pl

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.misjanadziei.org.pl/adhd/ - m.in. artykuły prasowe na temat ADHD, forum dla rodziców dzieci z tym problemem, a także "Dekalog ADHD-woca" i różne porady.

Opracowanie: redakcja
Autor: Andrzej Olszewski

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas