Dziewczynka z zespołem Downa nową twarzą ubrań Cortes
Twarz Valentiny Guerrero zdobi okładkę katalogu nowej kolekcji ubrań hiszpańskiej projektantki Dolores Cortés. Valentina ma 10 miesięcy i zespół Downa.
Katalog, przeznaczony na rynek amerykański, ma promować linię ubrań dla dzieci DC Kids. - Kiedy w 2008 roku wystartowaliśmy z kampanią społeczną, właśnie o coś takiego mi chodziło - komentuje Nicola Clark, autorka akcji "Don't play me - pay me!" (nie graj mnie, zapłać mi).
Kampania zwracała uwagę na istniejące dysproporcje; osoby z niepełnosprawnością są konsumentami w takim samym stopniu jak osoby sprawne, powinny więc równie często występować w reklamach, filmach i programach telewizyjnych. Tymczasem jeśli postać z niepełnosprawnością pojawia się nawet w kinie czy w serialu, najczęściej jest ona grana przez pełnosprawnego aktora. Pora, by dorosłe osoby z niepełnosprawnością pojawiały się częściej w telewizji i w reklamie.
- Kreatywność i talent zostały rozdane po równo - tak osobom z niepełnosprawnością jak i bez niej. Wszyscy potrzebują jednak szansy, żeby ją zademonstrować - mówi Clark. - Kiedy Valentina dorośnie, bez wątpienia będzie w kółko słuchała o tym, jakiego medialnego przełomu dokonała, mając zaledwie 10 miesięcy. Bardzo bym chciała, żeby dorosła Guerrero, jeśli tylko będzie chciała, mogła kontynuować swoją karierę - czy to jako modelka, czy aktorka lub prezenterka - na takich samych prawach jak jej sprawni koledzy i koleżanki - dodaje.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Dorabiasz do świadczenia z ZUS-u? Dowiedz się jak zrobić to bezpiecznie
- Immunoterapie wysokiej skuteczności od początku choroby – czy to już obowiązujący standard postępowania w SM?
- Nowa przestrzeń w DPS-ie „Kombatant”
- Instytut Głuchoniemych z umową na modernizację
- Mattel® dostosowuje swoje kultowe gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów!
Dodaj komentarz