Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Dziewczynka z zespołem Downa nową twarzą ubrań Cortes

04.08.2012
Źródło: IntegracjaInfo

Twarz Valentiny Guerrero zdobi okładkę katalogu nowej kolekcji ubrań hiszpańskiej projektantki Dolores Cortés. Valentina ma 10 miesięcy i zespół Downa.

Katalog, przeznaczony na rynek amerykański, ma promować linię ubrań dla dzieci DC Kids. - Kiedy w 2008 roku wystartowaliśmy z kampanią społeczną, właśnie o coś takiego mi chodziło - komentuje Nicola Clark, autorka akcji "Don't play me - pay me!" (nie graj mnie, zapłać mi).

Kampania zwracała uwagę na istniejące dysproporcje; osoby z niepełnosprawnością są konsumentami w takim samym stopniu jak osoby sprawne, powinny więc równie często występować w reklamach, filmach i programach telewizyjnych. Tymczasem jeśli postać z niepełnosprawnością pojawia się nawet w kinie czy w serialu, najczęściej jest ona grana przez pełnosprawnego aktora. Pora, by dorosłe osoby z niepełnosprawnością pojawiały się częściej w telewizji i w reklamie.

- Kreatywność i talent zostały rozdane po równo - tak osobom z niepełnosprawnością jak i bez niej. Wszyscy potrzebują jednak szansy, żeby ją zademonstrować - mówi Clark. - Kiedy Valentina dorośnie, bez wątpienia będzie w kółko słuchała o tym, jakiego medialnego przełomu dokonała, mając zaledwie 10 miesięcy. Bardzo bym chciała, żeby dorosła Guerrero, jeśli tylko będzie chciała, mogła kontynuować swoją karierę - czy to jako modelka, czy aktorka lub prezenterka - na takich samych prawach jak jej sprawni koledzy i koleżanki - dodaje.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas