Są pieniądze na remont w Instytucie Głuchoniemych
Mimo doraźnych remontów przeprowadzanych w ostatnich czterech latach, Instytut Głuchoniemych przy pl. Trzech Krzyży w Warszawie wymaga dalszej modernizacji. Jej koszt, w wysokości 5 mln zł, pokryje m.st. Warszawa. Potrzeby inwestycyjne tej miejskiej jednostki poznawała prezydent Warszawy podczas wizytacji.
Pilnego remontu potrzebuje część instytutu, w której znajdują się klasy najmłodszych uczniów szkoły podstawowej i przedszkolaków. Sale są ciasne i - z powodu bardzo małych okien - ciemne. Prowadzą do nich wąskie drewniane schody.
Jak zaznaczyła prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, dokumentacja przebudowy budynku została już wykonana. – Mamy pieniądze na remont, który sprawi, że klatki schodowe i pomieszczenia będą bezpieczne, dostosowane do wymogów przeciwpożarowych.
Po Instytucie Głuchoniemych prezydent Warszawy oprowadzał dyrektor placówki Tadeusz Adamiec. Zwiedzanie rozpoczęto w salkach przedszkolnych, gdzie maluchy poznają pierwsze znaki migowe. Odwiedzono także klasy starszych dzieci i młodzieży, m.in. salę komputerową i pracownię piekarniczą. Prezydent obejrzała również świetlicę i salę do ćwiczeń - wyremontowane i zaadoptowane w ubiegłych latach.
Instytut Głuchoniemych powstał w 1816 roku, ale przy pl. Trzech Krzyży mieści się od roku 1926. W placówce działają przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, dwa licea, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa i szkoła przygotowująca do pracy. Są także świetlica terapeutyczna i internat. W Instytucie uczy się blisko 200 dzieci z Warszawy i woj. mazowieckiego, a w sporadycznych wypadkach także z całej Polski.
W latach 2006-2011 w Instytucie Głuchoniemych przeprowadzono liczne remonty, na które przeznaczono przeszło 3 mln zł. Z kwoty tej 1,54 mln zł pochodziło z budżetu m.st. Warszawy, a 1,53 mln zł - ze środków własnych placówki.
Komentarze
-
Cieszę się, że ten problem został rozwiązany!!!
22.02.2012, 08:35Bezpieczeństwo, brak barier architektonicznych, jednakowy standard nauki i wyrównywanie szans edukacyjnych dla szkół w których są dzieci/uczniowie/młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz ich praca zaraz po skończeniu nauki to tematy, które trzeba rozwiązać systemowo. Służę pomocą, zapraszam do współpracy!odpowiedz na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Integracja to zawsze byli ludzie
- Nowa perspektywa i szansa na życie dla pacjentów ze stwardnieniem zanikowym bocznym (ALS)
- Nie możemy dłużej czekać! Marszałek Szymon Hołownia apeluje o rozpoczęcie prac nad ustawą o asystencji osobistej
- Wiśnik CUP. To już 10 LAT!
- RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów.
Dodaj komentarz