Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Są pieniądze na remont w Instytucie Głuchoniemych

16.02.2012
Źródło: inf. prasowa

Mimo doraźnych remontów przeprowadzanych w ostatnich czterech latach, Instytut Głuchoniemych przy pl. Trzech Krzyży w Warszawie wymaga dalszej modernizacji. Jej koszt, w wysokości 5 mln zł, pokryje m.st. Warszawa. Potrzeby inwestycyjne tej miejskiej jednostki poznawała prezydent Warszawy podczas wizytacji.

Pilnego remontu potrzebuje część instytutu, w której znajdują się klasy najmłodszych uczniów szkoły podstawowej i przedszkolaków. Sale są ciasne i - z powodu bardzo małych okien - ciemne. Prowadzą do nich wąskie drewniane schody.

Jak zaznaczyła prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, dokumentacja przebudowy budynku została już wykonana. – Mamy pieniądze na remont, który sprawi, że klatki schodowe i pomieszczenia będą bezpieczne, dostosowane do wymogów przeciwpożarowych.

Po Instytucie Głuchoniemych prezydent Warszawy oprowadzał dyrektor placówki Tadeusz Adamiec. Zwiedzanie rozpoczęto w salkach przedszkolnych, gdzie maluchy poznają pierwsze znaki migowe. Odwiedzono także klasy starszych dzieci i młodzieży, m.in. salę komputerową i pracownię piekarniczą. Prezydent obejrzała również świetlicę i salę do ćwiczeń - wyremontowane i zaadoptowane w ubiegłych latach.

Instytut Głuchoniemych powstał w 1816 roku, ale przy pl. Trzech Krzyży mieści się od roku 1926. W placówce działają przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, dwa licea, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa i szkoła przygotowująca do pracy. Są także świetlica terapeutyczna i internat. W Instytucie uczy się blisko 200 dzieci z Warszawy i woj. mazowieckiego, a w sporadycznych wypadkach także z całej Polski.

W latach 2006-2011 w Instytucie Głuchoniemych przeprowadzono liczne remonty, na które przeznaczono przeszło 3 mln zł. Z kwoty tej 1,54 mln zł pochodziło z budżetu m.st. Warszawy, a 1,53 mln zł - ze środków własnych placówki.

Komentarz

  • Cieszę się, że ten problem został rozwiązany!!!
    Ewa Krawczyk- Fundacja POMÓŻ INNYM
    22.02.2012, 08:35
    Bezpieczeństwo, brak barier architektonicznych, jednakowy standard nauki i wyrównywanie szans edukacyjnych dla szkół w których są dzieci/uczniowie/młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz ich praca zaraz po skończeniu nauki to tematy, które trzeba rozwiązać systemowo. Służę pomocą, zapraszam do współpracy!

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas